Matura język angielski 2024 maj (poziom dwujęzyczny)

Matura (formuła 2023): CKE
Arkusz maturalny: angielski dwujęzyczny
Rok: 2024

Arkusz PDF i odpowiedzi:

Odpowiedzi będą dostępne, gdy CKE opublikuje oficjalny klucz oceniania
Subscribe
Powiadom o
12 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
iwona (English teacher)

9.1 some people will GO TO GREAT/ANY LENGTHS …
9.2 There is nothig OUT OF ORDINARY …
9.3 Jack’s company is rumoured TO HAVE SUSTAINED A LOSS …
9.4 Not for a moment DID I CONSIDER APPLYING FOR …
9.5 …. don’t TAKE IT OUT ON eberybody …

iwona (English teacher)

jeszcze zerknęłam na ćw 8 i takie są moje propozycje 🙂
8.1 although
8.2 unlike
8.3 apart
8.4 makes

Marta

9.5 also possible: don’t exception to everybody

iwona (English teacher)
Reply to  Marta

nie wiem co masz na myśli pisząc „don’t exception to everybody”, no i gdzie TAKE?

Jo

Mała poprawka: out of THE ordinary

Ola

9.5.everybody

Moodi

Ta matura to była jakaś porażka, chodzę do klasy dwujęzycznej 4 lata, tygodniowo 6 godzin lekcji plus korepetycje i szczerze to może jedno zadanie mam dobrze. Słuchania to masakra, ludzie czy was czasem nie pogięło z tymi maturami? My chcemy dobrze znać te matury a wy robicie jakby wszystko żebyśmy tego nowego zdali. Native speaker tego nie zrobi a my mamy? Przygotowujemy się do każdego przedmiotu plus inne rozszerzenia a wy dajecie takie coś, powiem szczerze nie fair ze strony CKE.

Krakowiak
Reply to  Moodi

No to chyba kwestia szkoły i twojego zaangażowania w język i osłuchanie się. Ja po podstawówce i trzech godzinach tygodniowo w liceum – nawet bez żadnych wycieczek do krajów anglojęzycznych (czego akurat żałuję) pisało się bardzo przyjemnie, listeningi jedne z klarowniejszycg, na jakie trafiłem… A ci, co się przygotowali z materiałami zeszłorocznymi, mówili, że dużo prostszy był w tym roku. Generalnie myślę, że mogę spokojnie na 80-95% liczyć.

Zauważ też, że C1/C2 to już jest poziom *wykształconego* native speakera, a nie pierwszego lepszego z rynsztokowym słownictwem

Moodi
Reply to  Krakowiak

Akurat zaangażowanie z mojej strony było ogromne, na taką skalę ze żyłam tym językiem, dużo podróżuje i jest on w moim życiu po prostu na co dzień

zosia
Reply to  Moodi

Ja się prawie w ogóle nie uczyłam i na lekcjach nie uważałam a jestem zaskoczona tym jak dużo mam poprawnych odpowiedzi na przykład

Wojtek
Reply to  Moodi

Zgadzam się. Jestem nauczycielem angielskiego i sam byłem za tym, aby podwyższyć poziom matury na poziomie podstawowym, ale zadanie pierwsze z arkusza dwujęzycznego jest zbyt trudne dla maturzysty, chyba że ćwiczył mocno arkusze CPE:)
Pozdrawiam, współczując.

zosia
Reply to  Moodi

jestem w drugiej klasie, nie dwujęzycznej z normalnym rozszerzonym angielskim i nie licząc essay’u mam około 70%, więc chyba problem jest w twoich umiejętnościach, ale zawsze możesz napisać rozszerzenie jak ci nie idzie wiec luz