Zaznaczmy fakt że zadanie 9 jest kopią zadania z matury CKE MAJ 2016 oraz dowód geometryczny także jest kopią z CKE.
Analizując zadanie 9 dalej Operonowi zapomniało się skopiować wartości bezwzględnej dla x_1-x_2 i wprowadza to spory galimatias. Ich rozwiązanie zadania budzi moją wątpliwość w kwesti dydaktycznej. Podnoszenie obustronn w nierównościach do kwadratu nie jest operacją równoważną, ponadto dla odpowiedniego ustawienia liczb w warunku x1-x_2 otrzymujemy -\sqrt{delta}<3 a to jest prawdziwe zawsze dla każdej liczby spełniającej dziedzinę pierwiastka, jednak uczniowie wpisując w innej kolejnośi mogli otrzymać warunek \sqrt{delta}x_2 i problem z głowy.
Zaznaczmy fakt że zadanie 9 jest kopią zadania z matury CKE MAJ 2016 oraz dowód geometryczny także jest kopią z CKE.
Analizując zadanie 9 dalej Operonowi zapomniało się skopiować wartości bezwzględnej dla x_1-x_2 i wprowadza to spory galimatias. Ich rozwiązanie zadania budzi moją wątpliwość w kwesti dydaktycznej. Podnoszenie obustronn w nierównościach do kwadratu nie jest operacją równoważną, ponadto dla odpowiedniego ustawienia liczb w warunku x1-x_2 otrzymujemy -\sqrt{delta}<3 a to jest prawdziwe zawsze dla każdej liczby spełniającej dziedzinę pierwiastka, jednak uczniowie wpisując w innej kolejnośi mogli otrzymać warunek \sqrt{delta}x_2 i problem z głowy.
To chyba nie jest błąd w druku. Spójrz w odp., co tam odwalili 😀
Rozwiązanie warunku x1-x2 <3 w zadaniu 9 jest błędne.
Oprócz błędnego rozwiązania zadania 9…
w zadaniu 2 nie istnieje kwadrat CDEF, jeśli już to CDFE